SSブログ

2016年1月31日 霞ヶ浦/ January 31th, 2016 lake Kasumigaura [釣り三昧(霞ヶ浦)]

当初は天気が雨の予報でしたが、
晴れに変わったので、ボートの掃除をメインに霞ヶ浦に向かいました。
単に掃除するだけでは勿体無いので、午前中だけ霞ヶ浦に浮かんでみました。
Weather forecast said today's weather was changed to fine from rain.
Therefore I went to the lake Kasumigaura.
Main purpose was cleaning up my boat in the evening so I tried to fish before the cleaning.
船を浮かべると、前日までの雨の影響か、ひどい濁りに気づくとともに、水温が4.8度とかなり低くなったことに気づきます。
I realized that water had became murky and the water temperature had become low about 40F.
冬の水になったのに濁りがキツイというのは、最悪な状況だなぁ。
That's very bad condition that the water is not only winter but also murky.
なんて思いながら、
向かったのは、通称アボセット。
I went to place called Aboset.
image.jpeg
この日は基本シャッド縛りです。
これが裏目に出ました。
この状況なら、葦撃った方が釣れるだろうなぁ、
と感じるも、
ジグ系の竿は積んでない状況でした。
Basically, I limit to use shad type lures today.
It's bad decision for today's condition because I felt that was effective to use jigs to reeds.
However jig tackles were not in my boat.
遊んでくれたのは鯉。
Only a Carp made me fun.
image.jpeg
水温が4.8度から約1度ほど上がったところで、他が気になり移動。
I moved to the other place when the water temperature was risen a few degrees.
で、地合いと思う時に、一瞬吸い込むような感触が有りましたが、掛け損ねました。
まぁ、バスじゃないかもしれませんけどね。
And in the best time that I thought, I could feel a bite but I could not hook it up.
後は、ちょっお仕様を変えたクランクベイトの泳ぎをチェック。
After that, I checked a motion of crankbait changed spec a little.
で、昼に上がって船を磨いてバリアスコート。
こっちが今日のメインです。
I stopped fishing at noon and clean up and coat with chemical to my boat. It's main purpose!
やっと終えた後に携行缶からガソリンを入れようと、
ホース先端を給油口に突っ込んだら
ボキッ!
ドバドバっ!
と^^;
Finally I finished it and try to fill the gasoline from mobile gas tank into my boat then...
A hose of the mobile tank was broken and the gasoline covered my boat body being cleans up...
image.jpeg
せっかくコートしたのに、ガソリンで船体を洗ってしまいました。。。
意気消沈して帰りましたとさ。
Depressed...




nice!(0)  コメント(0)  トラックバック(0) 

nice! 0

コメント 0

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

Facebook コメント

トラックバック 0

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。