SSブログ

2016年7月30日31日 芦ノ湖/ July 30&31, 2016 the lake Ashino [バスオブジャパン]



バスが日本に輸入された湖である芦ノ湖に行ってきました!
釣りをするのはほぼ初めてです。
It's a first place that bass was imported from the U.S. to Japan called the lake Ashino.
I fished the lake substantially first time.

ですので、魚探掛けを目的に、初日は北側、2日目は南側をチェックしようと考えました。
Therefore my main purpose was fishfindering. I supposed to check northern region in the day 1 and southern region in the day 2.

ボート屋さんは、友達のNBCソーセージこと相馬君のオススメで、おおばさんにお世話になりましたm(_ _)m
I use rental aluminum boat from a boat shop called the Ooba respected by my friendMr. Soma.

30日
Day 1

朝の3:30に家を出て、SAで朝飯食べると、現地到着は6:30。
。。。移動時間は野尻湖と変わらない(笑)
I left my home at 3:30 and arrived the field at 6:30.
Migration time is same as going to the lake Nojiri.

ボートのセッティングやらなんやらで、出船したのは7:30くらいかな。
I launched approximately 7:30 with set the boat.

綺麗な景色の中、いざ!
Let's go in the beautiful view!!!

で、タックルセッティングの確認がてら、各種リグの動きを見ていたら、イキナリ!
無事に芦ノ湖ファーストバスをキャッチできました^_^
I got a first Ashino Bass immediately while checking my tackle settings!
image.jpeg

更に、ジャークベイトで遊んでると、小さいのからー
In addition, I just checked the action of jerkbait, I got a small one, and

image.jpeg
こんなのまでー。
Like this!
image.jpeg

これはいかん、楽しすぎて魚探掛けを忘れてしまう。
Uups! It was so fun but I must do fishfindering.

と、3匹で釣りをやめて魚探掛け開始。
So I stopped fishing and started to fishfinder.

なんとなく、巻物を投げつつ、エレキだけでずーっと行きました。
I confirm the shape of bottoms with using electric motor.

途中、ビッグベイトやチャターに追ってくる丸太みたいなバスが居ましたが、バイトには持ちこめず。
In the way, the big basses chased my lures but not bite.

あっという間に時間は夕方。
Time is already before night.

そしたら、タイミングが合ったんでしょうね。
Maybe the timing has come.

小さいながらも、キーパー連発!
6バイト2バラシ4キャッチ!
I got 6 bites and 4 catch!
image.jpeg

楽しす!!芦ノ湖!!
The lake Ashino is awesome!!!
image.jpeg

31日
Day 2

この日は、ロコアングラーの達郎君にお付き合い頂きました。
My friend Tatsuro fished with me.
image.jpeg

今日は南側を釣りしたかったので、必然的に2週間前の放流バスが混じります。
We fished in the southern region so there are so many basses imported from the ther lakes to here.

いろいろやって、放流バスはボコボコに釣れるのは分かりましたが、肝心のネイティヴは中々。。。
I tried to use many methods and realized the imported fishes are easy to catch but natives are...
image.jpeg

達郎君はしっかり釣ってましたけどねー。
Tatsuro was able to catch a native.
image.jpeg
ギャラリーに囲まれ、ドヤ顔。
He made good face surrounded by audience.

最後に数匹、ネイティヴを釣りましたが。。。
マズメパワーが否めないです^^;
Lastly, I caught a few natives. It might work an evening time power.
image.jpeg

しかし、初の芦ノ湖釣行でしたが、かなり楽しめました^_^
However I had so fun time in the first fishing in the lake Ashino.

達郎君、ありがとうございました!
Thank you very much, Tatsuro!!


nice!(0)  コメント(0)  トラックバック(0) 

nice! 0

コメント 0

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

Facebook コメント

トラックバック 0

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。