SSブログ

2016年8月6日 霞ヶ浦/ August 6, 2016 lake Kasumigaura [BMC]

 

久しぶりのホームレイク、霞ヶ浦です。
翌日にBMCトーナメントが開催されるので、そのプラクティスに行きました。
Long time no see my home lake Kasumigaura!
I've gone to the lake for practice of tomorrow's BMC tournament.


パートナーは元バザー編集部のアライ。
「友達いないから、いつも1人」とか言ってたから、誘いました(笑)
Today's buddy is mr. Arai, former Basser magazine editor.
I call him because he said 'I have no friend so that I always go fishing with no buddy.'(laugh)
image.jpeg

気になったのは、川の上流と北浦。
どっちをチェックしようかな、と悩んだのですが、北浦に行く事にしました。
I expected backwater area and Kitaura area.
And decided to go to Kitaura.


行き掛けの駄賃で、北利根のシャローをやると、アライ2連発でご機嫌!
Arai caught 2 fishes in the Kitatone river on the way to Kitaura.
These fish made Arai's tension up!
image.jpeg

我もフロッグで2発だしましたが、1発ミスって、キロアップをキャッチ。
I use frog and made two explosions, missed one and caught one, 2.5 pounder.
image.jpeg

外浪逆浦の気になるところで、1匹キャッチ
Next, I caught one in the Sotonasakaura.
image.jpeg
ルアーバレバレ(笑)
Lure was hunged ( laugh)

で、一気に北浦最上流まで行きましたが、、、
なんか水が悪いんですよ。
After that we dashed to the backwater of Kitaura, but the water looked bad.


来る価値なし!
と踏んで、明日のために中途半端なエリアで良い思いをしたくなかったので、潮来マリーナ下まで戻り。
There is no value for fishing!
We moved back to the itako marine.


ジャカゴをクランキンで一撃。
Cranking draw a fish.
image.jpeg

爪木で追加。
At tsumaki.
image.jpeg

したら、水がかなり流れてるのを確認。
水門が空いてる〜^^;
Then we realized that the rock was opened and super current was broken out!

北利根に戻ると、水が激変してますよ〜。。。
The Kitatone river was already changed the condition.

一応、再チェックしましたが、ワンバイトとったのみ。
We checked the region tentatively, but we got only one bite.

これじゃ、プラクティスにならないから、暑いし、今日は上がりましょ。
We can't do practice under the condition.

image.jpeg
ということで、終わりになりました。
So we finished fishing.

キッツイですねー、この暑さ。。。
アライ君、ありがとうございました!
Extreme high temperature was so severe.
Mr. Arai , very thanks!!!

nice!(2)  コメント(0)  トラックバック(0) 

nice! 2

コメント 0

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

Facebook コメント

トラックバック 0

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。