SSブログ

今年の釣りを振り返る/ Look back on the fishing of the year [日々日常也]


もう年末ですねー。大晦日が誕生日の私です。
It's coming the end of the year. Dec. 31st is my birthday, haha.
さて、今年何回、釣りに行ったかな、と数えてみました。
Now, I've counted how many times I went to go fishing in the year.
釣行回数が一番多かったフィールドは!
ダラララララララ...ダン!
30回!霞ヶ浦!
IMG_2774.JPG
まぁ、やっぱりこうなりますよね。
The largest number is....
30 times of the lake Kasumigaura!
Yeah, that happens automatically, right?
続く2番目!
8回!亀山ダム!
IMG_2671.JPG
いつの間にか釣行を重ねてましたね。
The secondary is 8 times of the Kameyama reservoir!
Repeating to go naturally there.
更に続きましては
7回!芦ノ湖!
IMG_3272.JPG
6回!野尻湖!
IMG_3037.JPG
とまぁ、バスオブジャパンの試合に絡むフィールドが続きました。
Continuously, 7 times of the lake Ashino, 6times of the lake Nojiri.
These are held the tournament of BASS Ntion.
他、利根川4回、七色ダム2回、と続きまして、後は1回づつ、相模湖、将監川、印旛新川、那珂川に養老川。
4 times of the Tone river, 2 times of the Nanairo reservoir and 1 time of the Sagami reservoir, the Shogen river, the inns-shin river, the Naka river and the Yoro river.
IMG_2658.JPG
海釣りはカワハギ2回に鯛釣り1回。
Saltwater fishing is 2 times of Kawahagi and 1times of Madai.
IMG_3874.JPG
他の釣りに絡むアクティビティとして、WBSスタッフ2回、バサーオールスター2日、フィッシングショーや53pickup、娘のDYFCにも参加しました。
Other fishing activities are:
2 days of WBS staff, 2days of Basser Allstar Classic, fishing show, clean up activity and DYFC .
IMG_3640.JPG
つまり、実釣は65日、その他釣り絡みで7日、合計72日を釣りに費やしたことになります。
Consequently, fishing day is 65, relation of fishing day is 7, totally I spent 72 days for fishing in the year.
昔はね、100日釣行とか行ってたのですか、環境が変わったのと、サラリーマンで中年のおじさんには、この回数で体力がかなり辛いです(笑)
ちなみに、懐も辛いので、何処か私を買ってくださるスポンサー様がいると助かるのですが(笑)
When I was younger, I spent more than 100 days for fishing but nowadays is too hard for me.
試合としては、
一番力を入れてた筈のバスオブジャパンの試合は、全て大コケで悔しかったなぁ。。。
For the tournaments,
Feel the sting of defeat for all of Japan BASS Nations.
IMG_3424.JPG
でも、プラクティスでは、けっこう良い釣りが出来たりして、
特に芦ノ湖のジョインテッドクローの魚は、本当に感動しました。
However, I can get good experiences in the practice days, especially the fish caught at the lake Ashino with the JointedCraw is unforgettable for me.
IMG_3205.JPG
そして何より、色んな人との出会いは、私の最高の宝物です。
And opportunities of meeting a lot of Members is treasure of my life.
皆さん新参者の私に凄く優しく接してくれたり、飲み会にも誘ってくれたり^_^
Every member is so kindness, and some of them invited me party.
新利根戦惨敗ののち、チャーマスさんと一緒にバス釣りをしたり!
After defeated of Shin Tone river battle, I can fish with the Charmas!
IMG_2635.JPG
一緒に七色で泣いた仲だと、古沢さんから相模湖釣行のお誘いがあったり!
After defeated of Nanairo reservoir, fish with the Mr, Furusawa in the lake Sagami.
IMG_3425.JPG
七色に関しては、未だに悔しさが消えないので、来年は絶対何処かでプリプラクティスに入ってやるんだからね!
I still feeling of sting for defeated the Nanairo, so I will in there as pre practice next year absolutely!
IMG_3423.JPG
OSP社員の橋本さんに誘われ出させてもらったJBIIでは、お互いのテクニックを出し合って、かなり楽しい釣りが出来ました。
The JB2 style can built strategies with Mr. Hashimoto and was sooo fun!
IMG_2773.JPG
久しぶりに出たケイズカップ、実は、親友の助さんに
「寒くなれば絶対に釣ってくるよー」
と事前に宣言しての4位。
The K's cup, I feel the confident that I can gain a good result if the season is in the winter, and get 4th place.
IMG_3780.JPG
そして、実は今年が初めてのフル参戦だったBMCでは、
チーム戦の楽しさであるリアルタイム釣果共有でスキルアップを計りつつ、結果もチーム1位、
レギュラー戦でも新利根川戦の2戦を共に優勝等してのAOY獲得!
パートナーの皆さんのおかげで、ダブルタイトルを取ることが出来ましたm(_ _)m
Actually, first time to participate for all tournaments of BMC, I get 1st places for team tournament and regular tournament. Thanks for my buddies!!
IMG_3709.JPG
他にも初のフィールドだった、
那珂川とか
養老川とか
楽しかったなぁーーー!
The Naka river and Yoro river being also first time to fish made me soooo excited!!
IMG_2347.JPG
色々やって、もがいてみましたが、自分に足りてないのは何なのか、2つか3つくらい見つかりました!
Through these experiences realized what was bad things for me.
来年はそれを改善しつつ、
試合はバスオブジャパンを最優先に、新生WBSのスタッフとしても活動したいと考えてます!
I must work at it. And I keep these activities as participating to Japan BASS Nation is my first priority.
IMG_3759.JPG
こんな私に関与してくださった、全ての方々に感謝!
来年もよろしくお願い致します!
I was so appreciated for everybody!

nice!(2)  コメント(0)  トラックバック(0) 

nice! 2

コメント 0

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

Facebook コメント

トラックバック 0

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。