SSブログ

Golden week of 2017 [釣り三昧(その他)]


ゴールデンウィークでしたね。皆様、いかがお過ごしでしたでしょうか?
It was called the golden week that continues holidays for a week in Japan.

ようやっと、釣りに行ける日が有りましたので、娘と一緒に2日、釣りに行ってきました。
I was able to go fishing two days in the golden week with my daughter.


4/30 真鯛 幸丸さん
April 30, the Madai (Red Sea Bream) fishing on the Sachi-maru 

毎日の築地通いがやっと5/1に終わる予定だったので、御祝いにと真鯛(ひとつテンヤ)を釣りに行ってみました。
Commuting to the Tsukiji will be finished at May 1st so I wanna get the Madai used celebration frequently.

一つテンヤマダイは初めてだったので、初心者に優しい船宿を探し、教えてもらいながら釣りをしようかと。
But I've never gone to the Madai fishing, I try to find a good puker shop employing good captain being a good teacher for beginners.

結果的に、飯岡の梅花丸さんが良いと教えてもらい、予約の電話を入れてみましたら、なんと2人ぶんは空いてない、とのこと。
As a result, the Baika-maru is matched my requests and try to book our seat.
Unfortunately, their seat were full at that day.

仕方がないので、同じ飯岡の幸丸さんに変えて、予約を取りました。その際、初めてなので、シートはできるだけ船長の近くにしてもらって、教えてもらいながら釣りをしたい、とお願いしたところ、大丈夫ですよ、と言われて一安心。久しぶりの釣りということもあって、かなり楽しみに釣行日を待ちましたね。
So do I changed the shop to the Sachi-maru, and asked to teach how to fish in the day and hopefully we wanna get seats nearby cabin and get directions from captain directly.
A person who talking with me on the phone said OK.


当日、一時に起きて、3:30には幸丸さんに到着です。
The fishing day, we, I and my daughter got up at 1AM to arriving at the Sachi-maru by 3:30AM.
IMG_4228.JPG

とても混んでおりましたが、定刻通りに船は出て、約1時間走った後、ポイントに着きました。
There were so crowded, but the ship departures on time, and run for an hour, we reached a spot to fish.

先ずは周りを見ながら、見よう見まねで釣りをして見ますが、全く釣れません。
We seek how to fish by watching other anglers rod action, but not work.
IMG_4232.JPG

船長は?と言いますと、いの一番に舳先に立って、ジグをぶん投げ、真鯛を釣りまくってます。
The captain stands bow of ship and catches many fishes.
IMG_4231.JPG
舳先の赤いTシャツが船長です。

どうやら、自主的に初心者には教えてくれそうに見えなかったので、声をかけて、どうやって釣れば良いのかを聞いて見ました。
He looked no-instructions for us, so I asked him to teach us how to fish.

しかし、彼が言ったのは、
「うーん、どこまでできるかですよねぇ。。。
シロギス釣り、したことあります?そんな感じで釣って見てください」
そういうと、彼はまた舳先に戻って自分で釣りをし始めました。
However, he said
"It's only depends on your skill. Uhh, have you ever fish the Shirogisu? If you say yes, try to fish like the Shirogisu fishing."
He go to the bow of the ship and keep fishing by himself after he said immediately.

どういう意味だかサッパリ理解できなかったので。。。
I can't understand his instructions but he looked having his minds not to teach us anymore.

色んなロッドワークを試して見ますが、全くバイトがありません。
We try to use any rod works but gained no bite.

船長は相変わらず、真鯛を釣りまくってます。
The captain still keeps fishing and get a lot of Madai.

過去に釣った経験もないので、依存できるロッドワークもないし、バイトもないので、何をして良いのかもわからず。
退屈な時間、正直、そんな感じでした。
船長ともう1人、舳先でジグを投げている人以外は、殆ど釣れてないですし。
It's so boring.

しかし、娘が最後にやってくれました!
鯛を釣ってくれたのです!
残念ながら、真鯛ではなく、花鯛でしたが。。。
Finally my daughter hooked up a fish!
But this looked similar, is not Madai, called Hanadai.
IMG_4233.JPG

まぁ、初心者が何も知らずに真鯛何て挑戦するのがいけなかったんでしょうけれども。
残念な気持ちで、家路に着きました。
We back to our home with regret.
IMG_4236.JPG
電話で指導を頼んだのは、何だったのだろうか。。。
I wonder what our request on the booking telephone.


5/5 シロギス こなや丸さん
May 5, The Sirogisu (Sillago japonica) fishing on the Konaya-maru

マダイはシロギス釣りのように釣れとアドバイスをいただいたので、こんどはシロギス釣りに来て見ました。
We got an advice for how to fish the Madai as like Shirogisu fishing.
So we try to fish the Shirogisu.
IMG_4240.JPG

釣り座は受付順だったので、運良く右舷ミヨシを取ることができました。
The seat can get a row of recipients and we can get the bow of right side of ship.
IMG_4243.JPG

状況はバイトが少ないタフな状況でしたが、娘が船中初のシロギスをキャッチしてから、娘だけ凄く好調に釣果を重ねます。
ほんと、途中まで、トモのベテランさんと釣果を競ってたくらいで。
The condition looked tough, the bites were a few.
However my daughter caught a first fish in the ship. She kept fish constantly, and her result was top in the ship intermediary.
IMG_4247.JPG

ここの船長と息子さんは、凄く良かったですよ。
昨日の釣り方はどうだったとか、水温上がったから、もう少しこう誘うと良いかも、とか、色々とアドバイスをくれましたから、色んな釣り方を試せました。
The captain and his son were very good guys and tell us a lot of information, for example, worked action yesterday's, expecting fish condition and so on.

最後に、我は奇跡の4連発をしましたが、それがなかったら娘にやられてましたね。
Lastly I get four fish in a row, but if I couldn't get these, I lose my daughter.

結果は、私がたぶん船中トップの13匹、娘は9匹の快挙。(つ抜けできなかったと残念そうでしたが)
As a result I caught 13 fish as top result and my daughter caught 9 fish.
凄く楽しめました!こなや丸さんに感謝します!
It was so fun time! We're very appreciated the Konaya-maru!!!





nice!(1)  コメント(0)  トラックバック(0) 

nice! 1

コメント 0

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

Facebook コメント

トラックバック 0

2017年2月/ February, 2..2017年5月 May, 2017 ブログトップ

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。