SSブログ

2017年5月 May, 2017 [釣り三昧(霞ヶ浦)]




ようやっと、落ち着いて来ました。
一部の方には事情を把握していただいておりますが、本当に大変で。
どれくらい大変か、っつーと、頭が禿げるくらい大変です(笑)
It's looks calm down for my environment.
As only a few persons know, I'm really in hard.
How hard? My head is beginning to...laugh 


5/21 霞ヶ浦 /May 21 the lake Kasumigaura 


こんな状況になる前までは、
今年は遠征を沢山するぞ!
と考えていたので、トレーラーのメンテナンスに出してたんですね。
板バネの交換や、錆びた部分の溶接補強とか。
I asked my mechanic to repair my boat trailer for doing long drive.

それが仕上がったということで、引き取りついでに短時間だけど霞ヶ浦で釣りをしました。
He informed me it's done, so I and my daughter go for picking it and do Bass fishing in short time.

IMG_4254.JPG

ポストからアフターだろなー
遠くの川に行きたいけど、娘連れだから荒れたら嫌なんで、近くの北利根で頑張るかー。
I predict the conditions are post spawn or after spawn.
If I could, wanna go river located in far from my launch yard. But my daughter may get fears if the lake become laughter.
So I go to nearby river called Kitatone.

って、娘のキャスト練習がてら、釣れたらいいね、って感じで軽くやってたら、、、
完全無ーで終わっちゃいました^^;
Mainly, I teach her how to cast with bait casting reels.
As a result the day give us no bite.

因みに、この日は凄く暑かったんですが、娘の水を飲む量が尋常じゃ無かったんですよ。
By the way it was so hot day and my daughter drank much water than my expectation.

。。。原因は、ライフジャケットかな?
と思いまして、自動膨張タイプ(子供サイズ)を買ってしまいました。
Caused by life jacket on which she wear?
I thought so and bought a new life jacket as automatically type.
IMG_4272.JPG


んで。
ちょっと事情があって、パッセンジャー側のカウルの半分に、カーボンラップをしてみました。
が、難しいのですね、気泡だらけに。。。
And
I tried to wrap my cowl of passengers with carbon texture sheet.
However, it was difficult for me and there were many bubbles...
IMG_4258.JPG

しかーし、フェイスブックからなんとも有難いアドバイスを頂きまして!
針で気泡を抜いていったらー、、、
Howeverrrrr,
My friend gave me useful information via Facebook and ...

IMG_4271.JPG
けっこう綺麗になりましたよー^_^
中出さん、ありがとうございます!
Looks beauty a little!
Very thanks, Mr Nakade!!


5/28 印旛新川 /May 28 inba-shin river

家事を済ませたら、朝の9時半くらい。
When I finished my house keeping at 9:30 morning.

で、次の用事は昼から。
Next work will be started at noon.

妻に、
12:00まで出掛けていいですか?と伺いましたら、
いいよ
とのことだったので、
急遽、近所の印旛新川へ行きました!
I asked my wife that can I go out until the noon, and I got approval. So I can go to the inba-shin river.

IMG_4268.JPG

この時期は、ウエッピングが楽しそう!
てことで、ウエッピング一本縛りで勝負!
なんせ、帰り時間を加味すると、実釣は賞味1時間のみ。
In the season, might be fun to UEpping.
Allowable fishing time is only one hour, so I do only UEpping.

行きのストレッチは、テキサスリグで攻めてみたものの無反応。
しょうがないので、帰りはスティックベイトの、ネイルインサートしたものを使いましたところ。
3バイト!
0フィッシュ。。。
I used the Texas rig in outward but not happens.
So I select no weight Texas style in homeward, then
Got three bites!! And
No catch....

腕の悪さもあるのでしょうけれど、すり抜けを良くするために1つ番手を落としたフックを使ったのが失敗だったかな。
Reasons is my fishing ability but additionally my hook select being smaller for better penetration is too bad.

でも、2月のファーストフィッシュ以来のバイトだったので、凄くドキドキしました。
The bites were first time since February, and made me so excited!

あー早くまた釣りに行きたい。
Oh I wanna go fishing again immediately!!


nice!(3)  コメント(0)  トラックバック(0) 

nice! 3

コメント 0

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

Facebook コメント

トラックバック 0

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。