SSブログ

2017年8月 August, 2017 [釣り三昧(その他)]



8/6 BMC チームトーナメント
Aug 6 BMC team tournament 

2週間開けて直ぐにまたチームトーナメント。
あんまり状況が、変わってないだろうから、前回良かったチームが差を開けるんだろーなー。
なんて予想してたら、結果そうだったようです。
The team tournament is held immediately after two weeks of the previous team tournament .
So I predict the team gained good in previous tournament will keep good result.

今回の私のバディは、いつもの娘と、小川さん。
My buddy of the tournament is my daughter and Mr. Ogawa.

IMG_4465.JPG

正直、上流に向かおうかどうか迷ったのですが、前回の結果から上は混みそうな予感がしたので、下で勝負しました。
デカイのが出そうなところだけ回りましたが、、、
Actually I suffered to think of tactics wether going up stream or not. I decided to go to down stream because the up stream area might be crowded based on previous tournament result.
And I try to get only big ones but...

私がフロッグでミスした魚を小川さんが釣るというパターンで、小さいのが2つ。
そして、なんとムスメが釣ってくれましたー。
Ogawa-San caught two fish whom I missed with frogs.
And surprisingly, my daughter was finally able to get wild largemouth bass on the crankbait!!
IMG_4475.JPG

メモリアルな日にはなりましたが、チームへの貢献はゼロで終わりました。。。
That's so nice Memorial Day for us, but can't contribute for my team.
IMG_4474.JPG

8/10, 11 野尻湖
August 10 and 11 lake Nojiri 

色々な偶然が重なり、急遽行けることになった野尻湖。
というか、行けると決まったのは釣行の二日前。
Accidentally we can go the lake Nojiri to fish by series of accidents.
That's fixed before just two days.

まともな準備も出来ず、ルアーなども去年の残りをそのまま積み込んで出発。
So I can't enough preparation, headed to the field with staffs left from last year's.
IMG_4498.JPG
一応ね、バスオブジャパンの野尻湖戦にまだ出られる可能性もあったので、プラクティスも兼ねておりました。
Tentatively, there is a chance to join the tournament of Japan BASS Nation on the lake, so the purpose of fish has also practice.

取り敢えず、前日夕方の風の向きを聞き、風が当たってた面に向かいます。
Firstly, we toward to the spot hit by yesterday's wind.

こんなところかなー。
と、魚探を見ながらやってると、映ったので。
ポイっとボートの真下に落として、竿を娘に持たせると。
Here is....
I can find fish on display of fishfinder, and I ordered my daughter to drop the drop shot rig vertically and....

ものゴッツイ引いてます。
Started the powerful fight!!

何でもかんでも巻けばいいとおもってる娘。
ファイトはかなりハラハラでしたが、何とかキャッチ!
She do only just keeping the reeling.
So I felt uneasy just to see it.
But she caught the one!!
IMG_4483.JPG
デカすぎー。
Toooooo much biiiiiig!!!

続けて、私にもセミパターンでナイスフィッシュと。
I caught the smaller one with insect method continuously.
IMG_4490.JPG

他は湖をぐるりと回ってみましたが、小さいのを多数釣ったのみで終了!
After that, we fished around the lake, but can catch only small sizes.

釣りの後、悩んだ夕飯、聞き込みをしていった結果がこれ。
And the dinner was failed...
IMG_4495.JPG
うーん、知らない土地、怖ー(笑)
I'm scared in the not local place!!


翌日は、娘が表層系にハマり、こんなのばっかり。
止めとくより、ゆっくり引いた方が効果的!
等、ルアーフィッシングを楽しんで居たようです。
In the next day, my daughter realized the surface game is so fun. And she throws the jordan of HMKL whole day.
IMG_4491.JPG

IMG_4499.JPG

私は娘とは逆方向に投げて、深い方を。
フットボールで2発バラして、キャロで何とかまともなのを1匹で終了しました。
I was throwing a rig to deep water.
Struggling day for me and caught one fish with light calorina rig.
IMG_4507.JPG

難しいですね、ホント。
たぶん、初日のビッグサスペンドフィッシュをいかに釣るかが、肝となりそうで。
サスペンドのジャークベイトを試してみたかった。。。
Capturing the lake is very difficult.
Maybe the key pattern was how to draw a bite from suspending fish. I'd like to try to use a jerkbait.


8/16 相模湖
August 16 the Sagami reservoir 

ちょっと所要もあったので、久しぶりに相模湖に行きました。
I have something to do in the location, so we go to the Sagami reservoir.

雨続きだったので、予想はしてましたが濁流。
It's easy to imagine the water becomes so mud under long rainy days.
IMG_4525.JPG
大曲まで上がって水が変わらなかったので、
各ワンドと本湖に出ましたが、やっぱり変わらず。
I checked the water clarity but can't find good condition.

湖上で古沢さんとお逢いし、所要を済ませたところで、
秋山川は水が綺麗だよ、引っ張っていってあげる。
と、曳舟をして頂いたにもかかわらず、着いた瞬間に娘から
眠い
の一言。
We met Mr. Furusawa expert angler on the water advices us 
The Akiyama river has good water clarity and I can draw your boat to there, right?
However my daughter said I'm so sleepy when we arrived at the Akiyama river.

雨の中のレンタルボートで寝かせるわけにもいかず、しぶしぶ帰路に着きました。
I can't allow her sleeping in the rainy condition on the small boat, unfortunately stop the fishing.


8/27 BMC JKIカップ
August 27 JKI tournament 

ここ最近、土日は門限の様なものが有りまして。
帰着時間14:30のBMCトーナメントは、船の片付けなどを考えると門限に間に合わないことから中々参加できず。
この試合も無理だと思っていたのですが。
Nowadays I am ruled back home by 5PM Saturday and Sunday.
The rule is tough condition for participating the BMC tournament that the competition time until 14:30.
So I give up to participate the tournament at once.

麻生さんから、
片付けとかしないで良いから、一緒に出ようよ
との嬉しい言葉をいただきまして^_^
But Mr. Aso invited me as co angler and no need to clean up anything after launching.
So I'm glad to participate the tourney!
IMG_4589.JPG
派遣釣員、参加してきました!
I'm temporary angler!!

あれっ!?今日はギャル(娘)は居ないの?
との声もありましたが、派遣契約外だったので(笑)
Hum? Does the gal (my daughter) not join this tournament together?
Someone said but she was out of temporary agreement.

確か、6時半前くらいにスタートしたと記憶してます。
If my memory is correct, the tournament started at 6:30.

先ずは流入河川に向かい、
ドロップショットで800グラム頭に合計5匹を釣りまして。
これじゃ勝てないぞ、と。
First of all, we go to inflowing river and caught five fish at the head of two pounder.

と言うことで、デッカいのシルブプレー!と
本湖のシャローを回りまして。
So we have to catch the bug one as 's'il vous plaît fish'.

私のヤマセンコーにキロフィッシュ!
麻生さんのサクセスリグでキロフィッシュ!
I got three pounder hooked on the yamasenko.
Aso SAN got three pounder hooked on the success rig!

しかし、あと1匹の入れ替えが遠い。。。
However the last culling is too much far.

帰着時間は14:30
移動時間を考えると、ここで最後!
と回った杭。
The limit time was 14:30 so this place was the last!

スっごく風がいい感じで葦に当たってる。
Good wind is hitting to Leeds.

くぁー麻生さん、葦撃ちしたいっすねー!
と行った瞬間、麻生さんがポイっと、サクセスリグを葦に投げた瞬間、
ロードランナーがブチ曲がったわけです!
Then Aso San bend his stiffest rod hardly!!

オーバー1500フィッシュ!
まさに、シルブプレー!!!
He got four pounder!
This is the actual 's'il vous plaît fush'!!!

ということで。
So...

IMG_4591.JPG
3900ジーを越えました。
We gained over 3900g/3fish.

今の所、麻生さんと私のコンビは、入賞率100%でんがなー。
いったか、優勝!
と期待しましたが。。。
The pair, Aso San and I, gained the result as awarded place every time so far.
So is this time finally win???
However...

なんか、5キロ越えてる人がいるよ、父ちゃん!
Over 5000g is gained from winner, huh...

で準優勝だった様です。
So we placed 2nd.

でも、すごーく、楽しめました。
一生記憶に残る試合だったかも。
麻生さん、ありがとうございましたー!
But I was soooooo fun!
I may not able to forget this tournament .
Aso San,  appreciated and s'il vous plaît!!!



nice!(2)  コメント(0) 

nice! 2

コメント 0

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

Facebook コメント

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。